Драстично повишаване на цените на автомобилните чипове Leave a comment

Китайската автомобилна индустрия продължава да изпитва затруднения, свързани с глобалния недостиг на чипове. Това съвсем логично води и до повишаване на цените на полупроводниците.

Преди време главният изпълнителен директор на “XPeng” Хе Сяопен се оплака, че това повишаване е достигнало до на 100 пъти от първоначалната цена. Но най-големият виновник за резкия скок са доставчиците. Те съвсем умишлено влияят върху крайната цена, която накрая се плаща от клиентите.

За това потвърждава и Ричард Ю, ръководител на “Huawei Consumer Business Group”, който твърди, че ако преди един чип е бил с цена между $1,5-2,99, то сега тя е скочила до около $375.

Според доклад от доставчика на данни за прогнозиране на автомобилите “AFS”, именно заради недостига на чипове, в световен мащаб са произведени около 1,69 млн автомобила по-малко до май 2022 година. Това води до съвсем умишлено манипулиране на цената на чиповете от страна на някой производители.  

Сред други основни проблеми, влияещи върху крайната цена са и минералите, използвани в тяговите акумулатори. Тяхната цена продължава да поскъпва, което води до завишени крайни цени на автомобилите на финалната права. Дори в момента, според Фриман Шен, Шеф на “WM Motor” цената на автомобилните чипове не само продължава да се покачва, но и задминава стойността на тяговите батерии.

Китайското производство на автомобили в страната продължава да отчита спад, заради поредната COVID вълна, а това и в бъдеще ще определя все по-високата цена на автомобилните чипове за индустрията.

Може би този проблем ще се окаже решение за някой производители. В стремежът си страната да се превърне в независещ от партньорите си, производител на автомобилни чипове, все повече ще се инвестира в собствена поточна линия. Остава обаче неизяснен въпроса за придобиването на някой ключови технологии. Но и това в скоро време може бързо да се разреши.

Въпреки, че Китай е най-големият автомобилен пазар в света, близо 95% от чиповете се изнасят към чужбина. Също така мнозина китайски производители безуспешно се опитват да създават чип със стабилна производителност и докато не бъде създаден такъв, страната ще продължава да разчита на чуждестранната технология за нуждите на автомобилната си индустрия.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *