След “Apple”, втората най-скъпа компания в света е “Аmazon“. А това означава и че разполага с достатъчен кеш, за да може да си позволи да действа на няколко ниши едновременно.
Затова не е изненада, че от компанията непрекъснато инвестират в нови технологии и решения, за да разширяват бизнес империята си. Следващата пазарна ниша към която са се насочили от “Amazon” е бизнесът с домашни роботи.
Затова и компанията плати $1.7 млрд., за да придобие производителят на домашни роботи за почистване “Roomba“.
Последните са лидери в този сегмент вече над 20 години и са добре познато име на потребителите.
От “Amazon” постъпват правилно като оставят на поста главния изпълнителен директор на „Roomba”, Колин Енгъл. Той заема поста близо 20 години, т.е от самото създаване на компанията и добре познава бизнес модела на компанията, а това е от полза за новите собственици.
По този начин от “Amazon” се насочват цялостно към умните решения за дома. Там, където отдавна “Google” e безспорен лидер.
Остава само одобрение от регулаторните органи на САЩ, за да се финализира сделката.