Американският телекомуникационен оператор “AT&T” започна да тества дронове, за осигуряване на 5G интернет мрежи по време на природни бедствия. По този начин пострадалите ще имат възможност да се свържат с близки или със спешните служби, когато телефонните мрежи са претоварени.
Благодарение на развитието на мрежите, чрез новата 5G технология се осигурява възможност за свързаност на по-голям брой устройства, спрямо по-старото поколение 4G мрежи. Друго предимство е ниската латентност, която дава възможност за по-бързо свързване, без почти никакво забавяне на връзката.
Компанията проведе миналия месец тестове в отдалечените райони на щата Мисури, където почти няма обхват на мрежата. Тогава тестовия дрон успя да се свърже със сателита и да осигури скорост на сваляне от 46 Mbps и 71 Mbps. А това е наистина впечатляващо за такъв нетипичен начин на предаване на интернет. За целта дроновете използваха т.н “mmWave” – високочестотни радиовълни, които значително увеличават скоростта на трансфер.
Още през юли флотилията от дронове ще бъде готова за първата си “бойна” мисия. А дотогава предстоят още пробни тестове. Освен това ще бъдат осигурени и специални камиони. Те ще служат като комуникационна и енергийна база, където дроновете ще се връщат за презареждане на батериите.
А освен това ще отстъпват място на следващите по ред дронове, за да се осигури непрекъснатост на интернет обхвата.
Тези дронове досега се използваха на места в Щатите с повишен риск от природни катаклизми. Както при урагана “Мария” в Пуерто Рико от 2017 година. Или урагана “Флорънс” в Северна Каролина от 2018 година.
За съжаление с изменението на климата, подобна технология става все по-необходима. Именно природните бедствия влияят най-негативно върху конвенционалните начини за комуникация. Мнозинството от телекомуникационни доставчици като T-Mobile и Verizon тестват различни технологии за доставяне на интернет сигнал в трудно достъпни места.
От T-Mobile миналата година представиха собствени камиони с възможност за предаване на интернет, снабдени със сателити на покрива, както и допълнителни резервни генератори за осигуряване на още енергия.