Много често, когато хората искат да продават в Интернет, прибягват до услугите на платформата “WooCommerce”.
Но, се сблъскват с безброй въпроси – дали е удачно да се използва за продажба, дали е достатъчно гъвкава и същевременно лесна за разучаване, как се добавя продукти в системата?
В следващите редове ще се постараем да ви запознаем с най-важното около “WooCommerce” и как наистина тя може да помогне на бизнеса ни да се развие.
Изисквания:
Преди да започнете работа с “WooCommerce”, трябва да имате предвид, че това е плъгин, който трябва да се инсталира към самия “Wordpress” сайт (под формата на плъгин) и не може да съществува самостоятелно.
За щастие добавянето на продукти в системата не се различава от начина, по който се създава статия в “Wordpress”, така, че имащите опит с второто няма да се затруднят изобщо.
- Админ панел на WordPress
- След това: Plugins > Add New
- В полето за търсене въвеждаме “WooCommerce”
- Избираме Install Now;
- Избираме Activate и сме готови за „WooCommerce Wizard”
Добавяне на продукти
След като вече изяснихме по-горе споменатите подробности, да пристъпим и съм добавянето на първи/я/те продукти в WooCommerce”. След като вече сте влезнали в системата, отидете отляво в страничната лента. Там ще намерите раздел на име “Продукти”. Кликвате върху “Add new”, за да добавите избрания от вас продукт.
- Идентично е с начина на добавяне на публикация в WordPress
- Влизате в WordPress
- Избирате “Add new Products”
- Показват се основните опции;
- След това попълвате празното поле в графа SKU (уникален номер на продукта), който спомага да се различават продуктите;
- Добавяте цената на желания от вас продукт (стандартна, промоционална);
- Графа “Inventory” показва каква е моментната наличност и дали даден продукт не е изчерпан;
Елементи на продуктите
При добавянето на нов продукт в системата ще трябва да изберете името на продукта, под което ще се появи в магазина.
Стъпка 1: Трябва да избере хубаво име, за да може лесно да бъде намерено чрез търсачката на системата.
Стъпка 2: След като изберете името, трябва да въведете описанието му в съответния раздел “кратко описание на продукта”.
Внимание:
Често хората при въвеждане на тази информация, добавят и цената, тегло и размер към описанието! Това е грешка. Тази информация трябва да се добави към друг раздел!
Стъпка 3: Изображение
Добавете галерия от снимки на желания от вас продукт, за да могат клиентите ви да добият най-точна и ясна представа за вида на продукта, който закупуват. Именно това е един от най-важните фактори за успеха на продажбите в магазина ви.
Внимание: Правете разлика между „ Изображение на продукта” и „Галерияна продукти”
- “Изображение на продукта” – Мислете за това като за “корицата” на вашия продукт в каталога ви.
- „Галерия на продукти” – Тук вашите потребители могат да разгледат продуктите в детайли, затова е хубаво да са представени в по-голям размер, за да може да се види дори етикета им със съставките и правилата за употреба.
Стъпка 4: Цена
Един от основните фактори при създаването на продукта. Изберете “Данни за продукта” и след това типа на продавания от вас продукт в долното меню.
До падащото меню има опция „Виртуален“. Тук вие може да задавате следните атрибути:
- Редовна цена –стандартната цена на продукта.
- Продажна цена –намалената цена на продукта.
- Данъчен статус – тук данъкът може да важи за цялата цена на продукта или само за разходите за доставка.
- Данъчен клас – където можете да изберете вида данък, който се прилага за вашия продажби.
- Доставка – в тази графа освен размера и теглото на продукта, може въз основа на тях да бъде изчислена доставната цена за клиента на куриерската услуга.
Заключение
Ето как бързо и лесно, само с няколко стъпки успяхме да създадем собствен онлайн магазин. От вас самите зависи как искате да изглежда онлайн магазина ви и да добавите някой допълнения, които ще го направят по-атрактивен и посещаван от настоящите и бъдеще ви клиенти.