Изпращането на имейли през системата на WordPress по своята същност е просто и лесно, но не предлага ефектен външен вид, който да привлече клиентите ви. Затова трябва да помислите за по-лесен и ефективен метод за комуникация с клиентите си, за да ги подтикнете да предприемат определени действия и да посетят магазина ви.
В следващите редове ще говорим именно за начините за комуникация през email.
Предимствата на персонализираните “WooCommerce” имейли във вашия магазин
Първо нека да обясним защо е важно да отделим време и внимание на персонализирането на имейлите. По този начин ще увеличите продажбите си, да споделяте специални промоции, както и да изпращате маркетингови съобщения. И то само като инсталирате допълнителни плъгини, които да се различават и привлекат вниманието, за разлика от скучния и еднотипен имейл шаблон.
Комбинация от ефективност и уникалност
Важно е да наблегнете пред клиентите си възможностите и уникалността на вашия магазин пред този на конкурентите, за да получите предимство в своята пазарна ниша. Затова помислите за уникален и персонализиран текст, дори шрифт, с който да останете в съзнанието на клиента.
Поддръжката е от значение
Погледнете от мирогледа на клиента. Лесна ли е комуникацията със съпорта? Намирате ли най-важните потребителски въпроси в сайта? Можете ли лесно да се възползвате от връщате или замяна на продукта? Ако ДА, това е добре.
Ако самите вие се затруднявате да намерите бърз и лесен начин в сайта, за да се свържете с поддръжката, това вече е проблем.
Затова не подценявайте потребителското удовлетворение и създайте възможност за клиентите си бързо и лесно да могат да се свържат с отдел за обслужване на клиенти и навреме да бъде разрешен всеки проблем или да се намери отговор на всяко запитване.
Автоматизирани имейли в „WooCommerce“
Този термин обхваща всички автоматизирани съобщения, генерирани от вашия магазин. Всеки един от тях идва в имейл шаблон с основната информация (напр. тема и подател) и текст, който може да се адаптира без усилие.
В тях получаваме информация за:
- Нова поръчка – Когато се извърши плащане, до продавача се изпраща известие с персонализирано съобщение, което гласи „Поздравления за продажбата“.
- Отменена поръчка – Когато поръчката на клиент е анулирана, до собственика на магазина трябва да бъде изпратен последващ имейл. Той включва информация за свързаната поръчка и има опция за добавяне на няколко допълнителни реда в края на имейла, които обикновено включват думи на благодарност към собственика на магазина за тяхното внимание.
- Неуспешна поръчка – Ако поръчката не премине, трети имейл ще бъде изпратен до собственика на магазина. Той ще съдържа връзка към причините, поради които поръчката е неуспешна, както и номера на поръчката в реда за тема на имейла.
- Задържане на поръчка – Този имейл се изпраща на клиента, за да го уведоми, че поръчката все още не се обработва, което обикновено се дължи на някакво действие, което трябва да се извърши или от купувача, или от шлюза за плащане. В такива случаи е изключително важно да се предостави повече информация на клиента. Шаблонът за имейл вече пояснява, че поръчката е задържана до потвърждаване на плащането и включва напомняне за закупените артикули.
- Обработване на поръчката – Този имейл уведомява клиента, че магазинът е получил поръчката. Предоставянето на повече подробности, като например кога ще бъде обработено и кога ще бъде изпратено, може да улесни нещата за вас.
- Завършена поръчка – Това се изпраща на клиентите, за да ги информира, че поръчката им е обработена. Можете допълнително да посочите срока за доставка.
- Възстановена поръчка – Уведомете клиента, че сте възстановили плащането му за определената поръчка. Най-добре е да дадете допълнителни подробности, например с няколко прости изречения от типа: „Уведомяваме ви, че сме обработили заявката ви за възстановяване на сумата, която ще ви бъде върната в картата в рамките на X дни“.
- Фактура на клиента – Тук трябва да имате предвид, че основната настройка на “WooCommerce“ не включва генериране и изпращане на фактури по имейл. Затова вие трябва да направите това ръчно. Можете за целта да инсталирате и специален плъгин като “WooCommerce PDF Invoices & Packing Slips”.
- Повторно задаване на парола – Този имейл уведомява клиента за искане за повторно задаване на паролата. Може да включва стъпките, необходими за завършване на процеса.
- Нов акаунт – Този имейл уведомява клиентите, че регистрацията в сайта е била успешна.
Как да настроя имейла
В случай, че искате да конфигурирате своя имейл адрес, всичко, което трябва да направите, е да отидете на WooCommerce > Настройки > Имейли > секция „Опции за подател на имейл“.
Там можете да въведете:
- Име „От“ – Името на подателя на имейлите, които вашите клиенти ще получат от WooCommerce (обикновено това е името на магазина).
- Адрес „От“ – Имейл адресът, който ще се показва като подател във входящата кутия на клиентите.
Внимание! Ако искате да промените имейл адреса, на който ВИЕ да получавате известията (напр за нови поръчки), тогава тази опциятрябва да я промените в таблото за управление на WordPress.
За да направите тази промяна, преминете към страничното меню, към Настройки> Общи и въведете новия имейл адрес в полето „Административен имейл адрес“. След като запазите промяната, ще получите имейли, изпратени до този нов адрес.
Създаване на промоционални имейли и отстъпки
Вероятно сте виждали в офертите с кодове, които получавате на личния си мейл по случай Черния петък или рождения ви ден. Това е един много сполучлив инструмент, като по последни данни, всеки шест от десет клиенти използва кодовете за отстъпка. Подобен имейл би повишил реализацията на продажбите ви и със сигурност клиентите отново биха се върнали в магазина ви и след края на тези промоции.
Въпреки, че “WooCommerce” ви дава възможност да създавате кодове за отстъпка, той не предлага възможност за генериране на автоматични транзакционни имейли и настройка на отделна система за награди за вашите клиенти.
За целта трябва да използвате специалния плъгин “WooCommerce Coupon Email System”, благодарение на който може да генерирате имейли с кодове за купони, но да се изпращат според потребителските навици на клиентите ви.
Промяна оформлението на имейлите
Основно предимство на “WordPress” и “WooCommerce” е, че имат интуитивен интерфейс за работа и са лесни, дори и от начинаещ. Благодарение на многообразието от плъгини, лесно създавате и персонализирате желаните от вас допълнение в сайта си. Това важи с пълна сила и да дизайна на вашите мейли.
Благодарение на специалният плъгин “WooCommerce Email Tempates”, можете да създаване персонализирани имейл шаблони, включваше разнообразни цветове, вътрешни връзки, и да добавяне и допълнителни шаблони от системата. И то без да се налага да търсите вътрешен дизайнер или програмист, който да промени кода на сайта ви.
В допълнение, имате възможност да видите как ще изглежда темплейта предварително, дори и не се налага да го изпращате на собствения си имейл.
Заключение
Въпреки многообразието от приложения за чат, имейлите в днешно време продължават да бъдат неразделна и важна част от бизнес културата и съществуват правила, които трябва да спазвате при общуването с вашите клиенти.
Само с няколко прости стъпки в персонализирането на “WooCommerce”, може да изпращате имейли, които демонстрират по-високо ниво на професионализъм, а това ще ви помогне само да задържите клиентите си, но и да подобрите реализираните продажби.