Как да създадем идеалното мета описание? Leave a comment

Всеки създател на сайт има една цел – да привлече повече посетители и трафик. Мнозина обаче сякаш наблягат повече на SEO оптимизацията и качественото (а понякога и гръмко) заглавие. А, забравят ролята на мета описанието.

Каква роля играе? Важно ли за сайта ми?

Това ще разгледаме в следващите редове.

Специалистите, които се занимават със SEO оптимизацията на сайтовете знаят, че именно мета описанието е това, което след заглавието може да грабне (или отблъсне) читателите и да ги накара все пак да останат по-дълго не само върху страницата, но и като цяло в рамките на сайта.

Но, за целта трябва да се запознаем с ключовите фактори, които ще дадат успех върху статията ни.

Какво е мета описание?

Може би най-важният въпрос! Това представлява “рекламата” на вашия сайт. Текст с размер до 155 символа, който се появява в търсачките, когато пуснете своята заявка. В него се обобщава цялостното съдържание на текста (сайта) и какво ще намерят в него потребителите. Ако го комбинирате в правилната ключова дума, мета описанието може да бъде най-добрият ви приятел и да улесни позиционирането на сайта ви на по-предни места в търсачките.

Ролята на синонимите

Ако част от думите в текста на мета описанието съвпадат с ключовата сума за търсене, тогава търсачката на “Google” ще бъде по-склонна да я приложи и подчертае в резултатите от търсенете. Например –  “Наградите на Академията” и “Наградите Оскар”.

Подчертаването по този начин ще увеличи шансовете за излизане на по-челни места.

Формулировка на мета описанието

Има някой важни неща на които да се наблегне при съставяне на идеалното мета описание.

  • Текста не трябва да е с главни букви (счита се за викане и обида);
  • Текста трябва да е увлекателен, за да привлече вниманието;
  • Използвайте ключови думи;
  • Трябва да са включени в смислово изречение, а не разхвърляни безразборно;
  • Включете думи като “купете” или “прочетете”, за да насърчите потребителите да посетят страницата/сайта ви;
  • Подчертайте защо точно вашата страница е важна за клиентите;
  • Спазвайте броя на знаците (прочети по-горе), защото ако е над 160 знака, търсачката ще го съкрати и потребителите няма да получат пълна информация за съдържанието на сайта ви;

Мета описанията влияят ли върху класирането в търсачките?

Те не оказват пряко влияние при позиционирането в търсачките, но имат голямо значение за класирането на сайта.

Вашият коментар