Ако управлявате WooCommerce базиран магазин и искате да популяризирате ефективно бизнеса си, най-лесният начин за това е чрез създаването на WooCommerce купони.
Макар, че създаването и настройването на този подтип към системата може да се окаже объркващо за по-неопитните, в следващото ръководство ще се постараем максимално точно и изчерпателно да обясним как се създават въпросните купони, какви плъгини може да добавите, за да оптимизирате използването и най-вече как само с няколко кликвания да създадете сами промоционални кампании.
1. Какво представляват купоните във WooCommerce?
Това са т.н промоционални кодове за отстъпка и представляват поредица от букви и цифри, които се предоставят на клиентите за намаляване на общата крайна сума на общата цена.
2. Предимства на предлагането на промоционални кодове
Една подобна промоционална кампания може да допринесе много за вашия онлайн магазин. Тя се изразява най-вече в:
- Увеличават продажбите – редица проучвания сочат, че близо 57% от потребителите правят покупките си въз основа на купоните за отстъпка, които намаляват общата сума и така спестяват пари.
- Увеличават стойността на количката – В същото време, именно тези промоционални кодове карат потребителите несъзнателно да добавят още и още продукти, с което се увеличава общата сума на покупката.
- Подобряване на лоялността – Не на последно място е клиентската лоялност. Една добра бизнес кампания (особено по повод рожден ден), кара потребителите да се чувстват специални и да се върнат за бъдещи покупки.
3. Как да създадете купон във WooCommerce
Това е доста лесен процес, но трябва да имате предвид някой неща. Но, първо да видим основното.
Създаването става като отидете в страничната лента на таблото за управление на WordPress и да изберете Маркетинг > Купони .
След като вече сте влезнали във въпросното меню, ще видите всички промоционални кодове, които сте генерирали. За да добавите нов, щракнете върху бутона в горната част „ Добавяне на купон “.
Ако пък за първи път създавате купон за WooCommerce, щракнете върху лилавия бутон в центъра с текст „ Създайте своя първи купон “.
Страницата, която генерира купоните е идентична на тази, чрез която създавате публикация или добавяте нов продукт.
Малко повече пояснение за полетата за попълване:
- Код за купон
Първото поле, което трябва да попълните, е да дадете име на кода на купона. Тъй като този код трябва да бъде въведен от клиентите в количката, най-добре е да изберете думи, които са лесни за запомняне и въвеждане, като например „BLACKFRIDAY22“.
Използването на труден за запомняне и произволен код като например „JDJF47JNDU8“, не само е труден за запомняне, но и ще доведе до по-малко използвани кодове и намалени приходи.
- Описание (по избор)
В това поле може да добавите незадължително описание на кода, в случай че искате да имате напомняне или искате да напомните на други продавачи в магазина за правилната употреба.
- Данни за купона
Тук можете да сложите допълнителни подробности за новия купон.
4. Общ раздел
В графа “Общ раздел” имате три вида отстъпки– “Процентна“, „Фиксирана отстъпка за количката” и “Фиксирана продуктова отстъпка“.
- Процентна – прилага процентно намаление към общата цена на вашата количка. Например намаление от 10% означава, че пазарска количка със стойност от $30 ще бъде намалена до $27 ($30 минус 10% отстъпка от $3).
- Фиксирана отстъпка за количката – Ако търсите отстъпка, която остава същата, независимо от общата сума на поръчката, тогава можете да използвате тази опция. Например, ако зададете код със стойност $5, тази сума ще бъде извадена от всяка количка. Така че покупка от $100 ще бъде намалена на $95, а покупка от $50 ще бъде намалена на $45.
- Фиксирана продуктова отстъпка – по-малко широка вариация на предходната опция, при която можете да дадете фиксирана отстъпка за определен продукт. Например, можете да предоставите 1 лв от всяка тениска, така че ако има три тениски в количката ви, общата отстъпка ще бъде 3 лв.
След като посочите вида на отстъпката, можете да въведете сумата на купона. Полето остава същото, независимо от избрания тип отстъпка (фиксирана или процент), но очевидно стойността на крайната отстъпка ще бъде различна:
Изберете третата опция, за да предложите безплатна доставка на клиенти, които използват вашия код на купона. По този начин можете да създадете код на купон „Безплатна доставка“ и така безплатно клиентите да получат поръчките си.
Внимание: Безплатната доставка трябва да бъде добавена като метод за доставка, наличен на сайта WooCommerce.
И накрая, можете да зададете дата на изтичане на кода на купона, след която той вече не може да се използва:
Под общите опции ще намерите раздела „Ограничение за използване“, където ще можете да определите ограничения за купони, свързани с артикулите във вашия онлайн магазин. За щастие купоните в WooCommerce имат много възможности за избор.
4.1 Ограничение за използване
Под общите опции ще намерите раздела „Ограничение за използване“, където имате богат избор от възможности да налагате ограничения за купони, свързани с артикулите във вашия онлайн магазин.
Опциите са:
- Минимални разходи – Минималната обща цена на артикулите, които трябва да бъдат в количката, за да е валиден кодът.
- Максимални разходи – Най-високата сума, която трябва да бъде изразходвана, за да може кодът да е все още валиден.
- Само за индивидуална употреба – При активиране на тази опция купонът не може да се използва заедно с други кодове на купон. Това е полезно, ако предлагате други купони и промоции.
- Изключване на артикули за продажба – Тук можете да дефинирате “офертна цена”, когато задавате цената на продукта. По този начин купонът няма да се използва за стоки, чиято цена вече е намалена.
- Продукти – Изберете за кои продукти може да се използва купонът. Като въведете поне един продукт тук, ще изключите всички останали.
- Изключване на продукти – Изберете за кои продукти НЕ може да се използва купонът.
- Категории продукти – Разделът „Категории продукти“ е сравним със раздела „Продукти“, но позволява купонът да се използва за цяла гама от продукти. Пример за това би бил, ако промоцията предоставяше 5% отстъпка за всички дънки, тогава можете да посочите категорията тук.
- Изключване на категории – Изберете категориите, за които купонът НЯМА да работи.
- Разрешени имейли – Въвеждането на имейлите на определени клиенти в това пространство ви дава възможност да ограничите код за отстъпка само до тези клиенти. Това е полезно, ако предоставяте един купон и не искате той да се използва от никой друг.
4.2 Ограничения за използване на купони
И накрая, в третия раздел на настройките на купоните на WooCommerce ще намерите раздела с ограничения за използване, където можете да зададете следните ограничения за използване на вашия купон:
- Ограничение за използване на купон – позволява ограничаване на максималния брой пъти, когато кодът може да бъде приложен. Ако например бъде въведена стойност 100, купувачите вече няма да могат да използват кода, след като е бил приложен при плащане 100 пъти.
- Ограничение за използване от потребител – това число се равнява на колко пъти един акаунт може да използва даден купон.
5. Създаване на код за купон за еднократна отстъпка
Макар, че вече сме наясно как да нагласим точните конфигурации в системата, има още работа по настройките. Трябва да бъдат въведени ограничения, така, че да кодът за отстъпка да бъде използват еднократно от един потребител.
Тъй като създаваме един купон за един клиент, добре е да зададете само първата опция за ограничение на употребата.
Въпреки това е добре и да поставите ограничение на имейл адреса на клиента, така че никой друг да не може да го използва, освен ако няма изрична уговорка с клиента.
За да направите това, отидете в раздела „Ограничение за използване“ и въведете имейла на клиента в последното поле:
6. Изпращане на купони към клиентите
Макар, че създаването на купоните въвWooCommerce е сравнително лесна задача, идва въпросът с разпространението им към клиентите. Вариантите, за да достигнат до правилната таргет група са няколко –изпращане на кодовете по имейл, да ги включите като бележка към поръчката или може би да използвате плъгини, за да подобрите функциите на кода за отстъпка.
Заключение
Кодовете за отстъпка са съществена част от всеки магазин за електронна търговия, така че се уверете, че можете да се възползвате от пълния им потенциал. Дори ако за първи път внедрявате тази функция в системата, на по-късен етап ще ви се отплати и ще доведе повече клиенти, така, че не я подценявайте.