Как да създадете WooCommerce пазар с множество доставчици Leave a comment

В последните години електронната търговия е във възход и бележи нови върхове. Не случайно един от лидерите в това отношение е “Amazon”, който с широката си гама продукти и прецизна система за доставки, успя да грабне потребителите.

Но, не е нужно да наемате програмист, който да ви изгради сложен и труден за управляване магазин. Това лесно може да се постигне и само с помощта на WordPress плъгин.

Днес ще разгледаме възможностите за търговия чрез една централизирана система, но даваща възможности на много търговци да предлагат продуктите си при вас.

Тук продавачите използват онлайн платформата на собственика на уебсайта, за да предлагат продуктите си, като те са отговорни за доставката им.

По този начин се повишава доверието на потребителите към вашия магазин. А, собственикът предоставил платформата си, получава процент от приходите на доставчиците.

Данните за този тип търговия са повече от красноречиви – почти половината от всички онлайн продажби (B2C) се извършват по подобен начин.

Изисквания за подобен тип пазар:

  • Позволява лесна регистрация на потребителя като клиент и като продавач.
  • Представете портфолио за всеки продавач , което описва артикулите, които продава, и профил на бизнеса. Освен това може да включва отзиви на клиенти, за да демонстрира надеждността на доставчика.
  • Установете изрични насоки за комисионните на доставчиците и размера на парите, задържани при продажбите.

 Предимства:

За собственика

  • Пасивен доход без работа – След като магазинът бъде създаден, собственикът на пазара може просто да управлява жалби срещу продавачи и свързаните с тях комуникации.

За Доставчиците:

  • Без първоначални разходи – Работейки върху подобна онлайн платформа, продавачът не трябва да прави повторни и то високи разходи за създаване на изцяло нов и обновен онлайн магазин
  • Повече клиенти – Когато сте на пазар с други доставчици, ще бъдете включени в търсенето на клиенти, което разбира се означава, че ще има голяма конкуренция.
  • По-голяма надеждност – Пазар с множество професионалисти обикновено има по-добра репутация от наскоро създаден, което може да повлияе на броя на клиентите и поръчките.
  • Сила на кръстосаните продажби – С много налични артикули ще имате повече възможности да продавате продукти благодарение на поръчки, които вече са в ход.

Как да изградите WooCommerce пазар?

  1. Закупете хостинг план и инсталирайте WooCommerce и WordPress

За да можете да изградите пазар, първо трябва да закупите хостинг план, а след това да преминете към настройките на уебсайта си. Ето няколко важни, но често подценявани от собствениците на магазини малки стъпки:

  •  Бързина и ефективност на хостинг услугата

Тъй като този уебсайт е предназначен да улеснява координацията между доставчиците и клиентите е важно да имате високоскоростна хостинг услуга. А, ако нямате такава изградена е важно да инвестирате малко средства в по-бърз сървър.

  • Отделете време, за да добиете поне минимална представа за работата на системата

Въпреки че вашите доставчици ще се справят с продажбите, контрола на наличните запази и разпространението на продуктите в търговските мрежи, е важно да имате поне минимални познания за това как функционира и да използвате WooCommerce и какви са опциите за плащане през системата.

  • Персонализиране на външния вид според вашите желания

Все пак това е вашият магазин и вие като собственик трябва да се погрижите за максимално атрактивния външен вид на системата, за да може да привличате и след това да задържите максимално колкото се може повече клиенти, които да се върнат за още и още покупки.

2. Закупуване и инсталиране на приставката

    След като сте закупили вече приставката, ще можете да изтеглите компресиран файл, който може да се използва за инсталиране на вашия уебсайт. За целта посетете:

WordPress магазин – > Plugins – > Upload Plugin – > Завършване на инсталацията – > Активиране на приставката

За да я активирате, използвайте активационния ключ, който може да намерите в графа „Лицензи и изтегляния“.

След като получите буквено-цифровия код, ще трябва да го въведете на таблото за управление на WordPress, в YITH > Активиране на лиценз.

С това сте завършили първите стъпки за създаване на собствен пазар.

3. Конфигуриране на плъгина

След като сме приключили с втората стъпка, плъгинът вече трябва да функционира правилно в сайта. Но, нека разгледаме някой от функциите му. В страничното меню изберете YITH > Multi Vendor .

Плъгинът съдържа 7 основни функции:

  • Табло за управление:

Предлага доста изчерпателна информация за извършените операции в магазина (такси, възстановявания, печалби на собственика на пазара, брой направени поръчки, най-продавани артикули и най-добри доставчици).

  • Комисионни:

Тук се показва пълен списък с поръчки и има опции за управление на шлюзове за плащане и комисионни.

  • Доставчици :

Тук са изброени всички доставчици и наличните им комисионни, броя на продадените от тях поръчки и дали продуктите им са налични за закупуване или са вече изчерпани.

  • Магазин и продуктови страници:

Тук се включват опции за пълен контрол на външния вид на тези две страници във връзка с доставчиците.

  • Друго:

Тук имате възможност да персонализирате правилата и условията на пазара, политиката за поверителност и други свързани конфигурации.

Модули:

Включва ключови възможности за избор, като активиране на празниците на доставчиците и съдържа всички комбинации, предлагани от Multi Vendor с други добавки.

Освен това ви дава възможност чрез опцията за доставчици да ги натоварите с пълната отговорност за управлението на доставката, разходите по продуктите и също така замяната на дефектен продукт за тяхна сметка.

Помощ : изяснява всякакви съмнения, които може да имате относно това как работи приставката.

4. Настройки за плащане

В системата има две опции – едната е за заплащане от страна на клиентите, а втората е изплащането на комисионната към доставчиците. Тук присъстват стандартните възможности за наложен платеж и банков превод, но по отношение на пазарната настройка нещата стоят по по-различен начин.

Трябва да създадете шлюз за автоматизирано разпределяне на плащанията между собственика на магазина и доставчиците.

За целта можете да използвате познатите и споменати и в предишните ни статии методи:

  • Плащане по сметка
  • Разплащане чрез системата Stripe
  • Разплащане чрез PayPal

В раздела Настройки на комисионата” можете да изберете да запазите определен процент от продажбите, направени през сайта ви. Например, ако зададете 90%, ще получите комисионна от 10% от цената на продажбата.

Ако искате да зададете различен процент на комисионната за всеки доставчик, просто изберете доставчика и редактирайте процента на отделните му опции.

5. Регистрация на доставчици

Разделът “Доставчициви позволява да добавяте нов доставчик. За да дадете на някого ролята на доставчик, започнете, като изберете раздела Доставчици и щракнете върху „Добавяне на доставчик“. След това можете да присвоите ролята на съществуващ потребител на уебсайта или да създадете чисто нов.

Следващата стъпка е изграждането на специална страница, която позволява на потребителите да се присъединят и да създадат свои индивидуални магазини. Ще трябва да създадете нова страница и след това да преминете към Доставчици > Регистрация на доставчици .

На тази страница имате възможност да изберете кои полета са необходими за регистрация и да ги персонализирате съответно.

Вашият коментар