Как да създавате и продавате персонализирани продукти Leave a comment

Стандартната продажба е просто. При нея продавачът предлагат даден артикул, а клиента, ако има интерес го закупува. Но, понякога в традиционната търговия, особено в електронната, даден продукт не може да се впише в традиционните такива. Затова се изисква да бъдат специално персонализирани за целта.

  1. Какво означава “персонализиран продукт” ?

За щастие WooCommerce предлага възможности за персонализиране на продуктите, благодарение на точните приставки. Трябва да правим разлика между “променливи” и “персонализирани” продукти; първото изисква избор от редица размери и цветове, докато втория вид предлага по-широка гама от възможности за избор, което може да бъде свързано с различни цени.

Преди да проучим най-подходящите плъгини на WooCommerce за персонализиране на вашите продукти за електронна търговия, нека разгледаме няколко продуктови класификации, които особено се възползват от тази функционалност.

    Плъгини за IT сектора

Когато  става въпрос за настолни компютри, отделните компоненти в тях са от решаващо значение за представянето на устройството.

Тези, които се занимават с асемблирането на подобни устройства знаят, че части като RAM памет и видеокарта могат да направят разликата.

         Подаръчни комплекти

Пакетите за подаръци са друга страхотна илюстрация на персонализирани продукти, предлагащи набор от артикули като тоалетни принадлежности, хранителни продукти или  нещо подобно.

Предлагането на възможността на клиента да избира е ефективна стратегия, за да направите кошниците идеални за всяко събитие.

Въпреки че има много варианти на готови подаръчни пакети, проблемът е, че потребителят може да не хареса всички продукти в пакета.

Затова трябва да предоставите възможности на клиентите си сами да изберат продуктите, за да избегнете недоволство и да увеличите продажбите си.

  2. Защо да предлагаме на клиентите възможността да персонализират продукт

Преди продавачът да реши да инвестира парите си в плъгин и да отдели време, за да разбере как да използва нов инструмент, той естествено иска да знае дали си струва усилията им. Какви предимства могат да извлекат от възможността да продават персонализирани продукти?

Очевидно е, че ако продавате продукти, които са постоянни и не се променят често, тогава не ви е необходимо да правите такива промени често и да включвате тази функция в магазина си.

Но, от друга страна, ако често имате запитване от клиенти, е редно да се замислите сериозно върху това да им дадете възможност сами да персонализират продуктите, което ще е от голям плюс за бизнеса ви.

Това може да доведе до:

  • Повече продажби – Въвеждането на автоматизирана система ще увели продажбите ви значително. Все повече хора нямат много време, за да търсят и избират, а предоставяйки им такава възможност за бърза и лесна персонализация, поръчката ви ще е гарантирана за секунди.
  • По-малко загубено време – Пак идваме на фактора “време”. Ако във вашият магазин липсва подобна функция, както споменахме, това означава по-дълга персонализирана комуникация, което е загуба на ценно време и за двете страни. Затова сведете комуникацията до минимум през чат функцията на магазина за комуникация в реално време.
  • Липсата на автоматизирана функция за персонализиране От друга страна, ако нямате възможност за чат в реално време, клиентът може да се почувства “изгубен” в многообразието от продукти. Когато казваме да се сведе до минимум комуникацията, това не означава да се оставя клиенското запитване на изчакваме. Напротив – по-бързото му обработваме и покриване на изискванията, ще му създаде чувство на удовлетвореност и е голяма вероятността да се върне за следващи покупки.

  Добавки за персонализиране на продукти в WooCommerce

Време е да разгледаме разширенията за WooCommerce, които са най-подходящи за магазина ни. Първата е “продуктови добавки и допълнителни опции”.  При нея имате възможност да добавяте допълнителен брой секции към продуктовата страница, както и да качвате файлове и да редактирате съдържанието, а също така да давате възможност на клиента да избира от няколко опции.

Плъгин “Продуктови добавки и допълнителни опции”

Тук можете да зададете индивидуална цена на всяка версия на продукта, което ще увеличи печалбите ви. Затова и този плъгин е толкова предпочитан при продажбата на тениски, пици и други персонализирани продукти.

    Плъгин “Composite Products for WooCoommerce”

Този инструмент функционира подобно на продуктовите добавки, но ви позволява да генерирате продуктова страница, която е съставена от други артикули, които се предлагат в магазина.

    Например:

Ако имате магазин за храни и винени продукти, но искате да дадете възможност на клиенти да обедини тези продукти в собствена кошница и да премахва и добавя допълнителни продукти.

И двата плъгина са лесни за използване, но създават много професионален резултат, който може да бъде персонализиран без много усилия от клиентите.

    Плъгин за добавки и допълнителни опции за продукти

     Начин на инсталиране:

  • Закупувате плъгина и го инсталирате;
  • След като приставката е активирана, просто отидете в страничната лента и потърсете YITH по-надолу в страницата.
  • В менюто на плъгина YITH изберете “Продуктови добавки и допълнителни опции”.
  • Когато страницата се зареди, трябва да можете да видите всички блокове с опции. Всеки от блоковете е свързан с продукт, който може да бъде персонализиран. За да добавите блок, щракнете върху бутона „Добавяне на блок“.
  • Можете да зададете заглавие на блока и като щракнете върху бутона „Добавяне на опции“, можете да изберете допълнителни полета, които искате да създадете.

Когато продуктът е готов, той ще бъде представен на клиента с всички добавени допълнителни функции, което им позволява да създадат необходимата персонализация на продукта.

Плъгин “YITH Composite Products”

Този плъгин е още по-лесен за използване от предишния. Както беше посочено по-горе, оновният продукт се състои от отделни компоненти, които вече са налични в магазина.

След като инсталирате и активирате приставката, всичко, което трябва да направите, е да създадете някой от артикулите, които ще бъдат част от съставния продукт (ако вече се продават във вашия магазин, тази стъпка не е необходима):

След като изпълните всички входни стъпки, създайте нов продукт и изберете „Composite Products “ в секцията с данни за продукта.

След като завършите с настройките по продукта, той ще изглежда така:

Изводи:

В тази статия научихме как да предлагаме продукти за продажба, които може не са част от т.н “предварително зададени” продукти в магазина.

Именно функцията, която да ви дава възможност за персонализиране на отделните полета е чудесен начин за разнообразяване на продуктовата гама.

Вашият коментар