Как да увеличите средната стойност на поръчката Leave a comment

Често доставчиците искат да увеличат продажлите си или да ги подобрят. Тогава те си задават следния въпрос – “Как мога да увелича процентите си на реализация в електронната търговия?“.

Като цяло, техниките и инструментите, които могат да генерират ръст на приходите, могат да бъдат класифицирани в три основни групи според тяхната цел:

  • Увеличете броя на клиентите – тази категория обхваща всички техники, които увеличават трафика на уебсайта и превръщат посетителите в клиенти.

  • Увеличете възвръщаемостта на клиентите – Тази категория обхваща всички стратегии, които насърчават клиентите да повтарят покупките, вместо да изчерпват стойността им само с една транзакция.

  • Увеличете средната стойност на количката – Метод известен като AOV или средна стойност на поръчката, е техника, която помага на клиентите да харчат повече на вашия уебсайт.

Днес ще разгледаме именно последния метод – AOV. Но, нека първо за разберем какво представлява.

Какво е средна стойност на поръчката (AOV) и как се изчислява?

Изчисляването е лесен процес. Тук взимате предвид времената рамка на анализа, събирате стойността на поръчките, получени през въпросния период и след това разделяте стойността на броя поръчки.

Разбира се този метод не е единственият начин, може да приложите и други техники, напр. да предлагате безплатна доставка на продуктите. Това ще накара клиентите да се почувстват специални и да се върнат отново. (именно заплащането на една доставка, може да откаже клиента да поръча ваш продукт и да потърси конкуренцията).

Стратегии за увеличаване на AOV в WooCommerce

Отстъпки или комбинирани покупки

Рекламирането и даването на безплатни бонуси към всяка покупка също ще допринесе за увеличаване на посещенията и по-голям брой лоялни клиенти, които отново биха пазарували при вас. А, това от своя страна води до увеличение на средната стойност на поръчката в количката.

Много е важно да таргетирате и определите точната потребителска група, за да може да приложите правилните промоции, които да увеличат продажбите.

Как да постигнете това?

Като начало “WooCommerce” позволява създаване на купони с ограничения за използване. Такъв код за отстъпка може да се приложи, само ако стойността на количката надвиши определен праг.

За да направите това, просто отидете на Маркетинг > Купони:

След това кликнете върху „Добавяне на купон“ и ще бъдете пренасочени към нова страница, където ще можете да въведете отстъпката, която искате да предложите (в нашия случай тя е $5):

В секцията „Ограничение за използване“ може да посочите минималната сума, необходима в количката, за да работи кодът, което в нашия случай е $50:

От решаващо значение е клиентите да знаят за съществуването на промоцията, след като бъде създадена. По този начин те могат да се възползват от него, докато купуват.

Има няколко начина да го направите (и е полезно да проучите всички от тях):

  • Можете да информирате клиентите си в социалните медии.
  • Можете да ги информирате на сайта.
  • Можете да им изпратите кода на купона по имейл, създавайки автоматизирана система въз основа на действията им на сайта.

Ако искате да държите посетителите на уебсайта си в течение, опитайте плъгина WooCommerce Popup . Позволява ви да споделяте подробности за текущи промоции и други важни актуализации, като покани за бюлетин. Това е полезен начин да поддържате връзка с аудиторията си.

Може да изпращате промоционални купони на вашите клиенти по случая техни специални поводи, напр. рожден ден. Така лесно може да увеличите стойността на количката си.

Лимит на безплатната доставка

В системата “WooCommerce” на вашият онлайн магазин, имате възможност да предлагате опцията за безплатна доставка. Тя може да бъде зададена да се активира, когато клиентът достигне определен ценови праг.

За да я активирате, просто трябва да отидете във “WooCommerce” > “Настройки” > “Доставка”:

Изберете опцията за безплатна доставка и кликнете върху „Редактиране“. Ще можете да персонализирате условията, при които този метод на доставка е наличен:

За да интегрираме кода за отстъпка за безплатна доставка заедно с предишния метод, просто трябва да изберем четвъртата опция.

За да получите безплатна доставка, решихме да зададем минимална сума за поръчка. За целта избрахме третата опция и въведохме сумата:

Програма за лоялни клиенти

Предоставянето на награда може да мотивира клиентите да харчат повече във вашия магазин, а програмите за лоялност са популярна и ефективна маркетингова техника за постигане на това.

Тези програми се използват не само в онлайн магазини, но и в супермаркети и онлайн казина.

Методът е доста прост: чрез предоставяне на стимули като отстъпки, безплатни награди, предимства и т.н. на потребителите, които се ангажират най-много в уебсайта, можете да засилите тяхната лоялност и да ги насърчите да правят по-изгодни покупки.

Всъщност е доста обичайно да се определят цели за разходите, които след като бъдат постигнати, предлагат на клиентите конкретен бонус като награда.

С този подход можете не само да увеличите своя AOV, но и да привлечете повече клиенти, които да се върнат за бъдещи покупки. Това помага за изграждането на надеждна и дългосрочна клиентска база.

За целта ще използваме плъгина “YITH WooCommerce Points and Rewards”

Многофункционалността на “WooCommerce” прави възможно използването на широк набор от маркетингови стратегии, благодарение на които може да увеличите продажбата на вашия онлайн магазин.

Вашият коментар