Според компанията за изследване на потребителските нагласи, “Counterpoint Rersearch”, през първото тримечение на 2022 година, компанията Xiaomi е успяла не само да запази настоящите си потребители, но и да ги увеличи. По данни на извадката, близо 500 милиона души по света използват марката Xiaomi, което и отрежда третото място. Челните места са отредени за световните лидери в този сегмент – Samsung и Apple.
През последните години компанията успя да премине от периферен бюджетен производител на телефони, в глобален лидер в премиум сегмента. Донякъде за силните продажби спомогна и пандемията от COVID-19, която допринесе Xiaomi да стане най-големият производител на смартфони в Индия, а в останалата част на света (без Индия и Китай) компанията заема трето място.
Основата част от приходите обаче идват от рекламна дейност и други онлайн услуги, като тук сумата е 4,16 млрд долара за 2021 година. Заедно с това е скочил значително броят на потребителите в сегмента “премиум” смартфони, които плащат значителна сума, за да имат последният и все още по-скъп флагман на компанията. Интересно е до колко компанията ще успее да се конкурира с гиганта Google по отношение на приходите от рекламна дейност извън Китай, защото обичайно за съдържанието в търсачката се плаща съответната сума към американската компания.
Компанията обаче обръща внимание и на останалите си продукти извън смартфоните. Говорим за трафик данните, предлагането на продукти като смарт гривни, безжични слушалки и продукти в сферата на IoT или по-известни като “Интернет на нещата”.
Макар, че развива изцяло собствена екосистема, обхващаща по-горе споменатите устройства, тя среща трудности с реализация на продуктите на най-големия пазар – индийският. Там нещата засега не се развиват по план, като компанията дори не е в челната петица на големите производители.
Това може да принуди компанията да преосмисли бизнес стратегията си за този регион, като предложи пакетни услуги, честа актуализация на продуктовата си гама, а дори и намаляване на абонаментните планове.