Meta ще ограничи насочването на реклами въз основа на хиляди чувствителни теми

Meta органичава опциите за реклами при много деликатни теми Leave a comment

Етническа принадлежност, политика и религия са някои от засегнатите теми.

Meta ще се бори допълнително с потенциално вредни реклами . New York Times съобщава, че Meta премахва подробни опции за насочване на реклами за „хиляди“ чувствителни теми във Facebook, Instagram и други услуги, започвайки от 19 януари 2022 г. Този ход ще забрани рекламите въз основа на взаимодействия със съдържание, свързано с етническа принадлежност, здраве, политически убеждения , религия и сексуална ориентация, наред с други горещи проблеми.

Това е драстичен ход и Мета беше наясно, че това може да навреди на някои бизнеси и положителни реклами. Въпреки това, вицепрезидентът Греъм Мъд каза, че изходящите опции могат да доведат до „отрицателни преживявания за хората в слабо представени групи“. Интернет гигантът вярваше, че може да усъвършенства своята рекламна платформа, за да обслужва всички, без да навреди на бизнес връзките.

Лично персонализиране на рекламите, които виждаме

Компанията също така ви дава повече контрол върху рекламите, които виждате. В началото на 2022 г. ще имате възможност да виждате по-малко реклами, свързани с хазарт, загуба на тегло и други деликатни теми. Вече можете да ограничите честотата на реклами за алкохол, родителство, домашни любимци и политика.

По-строгите рекламни правила идват в същия ден от компанията, като вид доклад за прозрачност и цялостно усилие да се противопостави на обвиненията от бившата си служителка Франсис Хауген. Твърденията са, че компанията се интересува повече от ангажираност и приходи, отколкото от благосъстоянието на своите потребители. Фирмата премахна насочването за хиляди чувствителни рекламни теми през 2017 и 2018 г. (включително автоматично генерирани антисемитски категории). Очевидно се създава впечатлението, че има непрекъснат натиск да се покаже, че Meta работи в тази посока и може да почисти рекламния си бизнес.

Meta все още ще има много рекламно насочване, включително реклами, базирани на местоположение, персонализирани аудитории и списъци с клиенти, базирани на разрешения. Това обаче може лесно да накара някои търговци да преосмислят своите стратегии. В същото време пък може да помогне чрез намаляване на броя на експлоатиращите реклами, но също така може да навреди на уместността на тези реклами, които виждате.

Вашият коментар