Новата 2023 година е изпълнена с надежда от хората и бизнеса, че ще бъде една идея по-добра от сегашната. Покачването на лихвените проценти, в следствие на нарастваща инфлация и намаляване на потребителското потребление са кошмар за голяма част от фирмите.
Тогава идва време за равносметки и при необходимост до промяна в бизнес модела. Към този подход са се запътили и от “Google”.
През годините, компанията имаше редица успешни (и не толкова, даже катастрофални) проекти. Една част от тях затвори, но други продължават да стоят в режим “изчакване”, докато им дойде времето. Е, то вече дойде.
От “Google” вече направиха първите стъпки с край на конзолния проект “Stadia”, защото при наличието на “Xbox” и “PlayStation”, този проект не беше нищо повече от добро пожелание. Но, липсваше качествено техническо и маркетингово изпълнение.
Намаляват се и отделите в компанията. Инвеститорите също недоволстват, че се дават луди пари за продукти, които никой не купува. Грубата сметка до тук е, че през годините от “Google” са похарчили над 30 млн долара за неуспешни проекти! Затова те настояват компанията да се фокусира върху тези, които носят съществена печалба.
Други проекти като автономни таксита и други подобни превозни средства, също влияят негативно на бюджета на компанията.
В последно време компанията е обърнала поглед към медицинския сектор. В частност изследванията, свързани със здравето и медицинските грижи, както и възможностите за лечение на сериозни заболявания като рак, са сред приоритетите на компанията.
В момента тя си сътрудничи с медицинския стартъп “Calico” и са в начална фаза тестови лекарства срещу рак.
Така, че новата година ще е година на изпитание за “Google”, които трябва да намерят баланса между печелившите проекти и реализирането на успешните идеи. Защото конкуренцията дебне зад ъгъла и чака грешката на останалите гиганти, за да се възползва от пропуснатия шанс на някой друг.