Компанията “Meta” успя да обучи изкуствен интелект да лъже и да манипулира участниците в популярната игра “Дипломация”. След това, когато вече няма нужда от тях, играта предава съотборниците си. Това е част от проекта “Cicero”.
Играта по същество изисква от играчите да водят преговори помежду си, за да могат да завладеят по-голяма част от картата.
Именно преговорите са от съществено значение, защото без тях нито един играч не може да се развие.
“Cicero” е изграден върху стратегическо мислене и обработка на естествен език. Така от една страна машината се опитва да прогнозира ходовете на останалите играчи.
От друга въз основа на тази информация, тя обработва и анализира следващите си ходове и комуникира с останалите играчи, докато не стигне до положителен край на преговорите.
Така от близо 42 сесии, играта е успяла да се класира в челната десетка.
Използван е модел за генериране на естествен език с 2,7 млрд. параметъра, предварително обучен върху текстове от интернет и от реални разговори на над 40 хил реални играчи.
Целта на проекта е да се подобрят бъдещите виртуални асистенти и да ги учи да изграждат доверие с клиентите, чрез прилагане на стратегическо планиране и обработка на естествен език.