„Samsung“ разработва изцяло нов чип за серията „Galaxy“ Leave a comment

Южнокорейският технологичен гигант “Samsung” започна разработката на ново поколение мобилни процесори, които да станат част от бъдещата серия “Galaxy”. Очакванията са, че първите устройства на компанията с новият чип ще бъдат на пазара не по-рано от 2025 година. Компанията традиционно използва в премиум продуктите си серията “Exynos”, като прибягва и до помощта на конкурентите от “Qualcomm” и “MediaTek”. Още през тази година на пазара излезна “Galaxy S22”, които беше захранван с мощният флагмански чип „Exynos 2200“, разработен по 4 nm технология. Южнокорейският гигант си е поставил за цел новият процесор да стане основен за бъдещите продукти от високия клас. За останалите устройства в по-ниският клас ще бъдат използвани досегашните чипове “Exynos”.

Макар, че това на пръв поглед изглежда като драстична промяна в продуктовата политика на компанията, за нея си има причина. През миналата година стана ясно, че редица потребителите са завели искове срещу компанията. Като причина се посочва, че използваната функция в продуктите на „Samsung“ понижава макар и незначително производителността на устройствата. Става въпрос за функция Samsung Game Optimizing Service (GOS). От компанията отговориха на обвиненията за минипулация, с това, че единствената задача на „GOS“ е да регулира температурата на чипа, за да не се позволи прегрявани и изключване на устройството.

Но явно това обяснение не е било достатъчно за съда, който отсъди в полза на потребителите. Затова сега компанията се старае да подобри фирмения си имидж като започна разработка на изцяло нов тип чипове. Освен този скандал, компанията трябва да подобри представянето си на пазара на смартфони, за да отговори и на очакванията, както на борда на директорите, така и на инвеститорите. От „Samsung“ продължават да губят пазарен дял, след като лидерът Apple е със пазарен дял от 17,2%. Отделно китайските компании като Xiaomi (13,5%), Oppo (11,4%) и Vivo (9,6%) (особено последните две) започват да набират скорост и да поглеждат все по-смело към сегашния пазарен дял на южнокорейският гигант, като предлагат конкурентни модели на значително по-ниски цени, с цел привличане на клиенти от всички обществени прослойки.

Напишете коментар