Tesla разработва батерия за електромобили, която може да работи 100 години Leave a comment

Канадският изследователски екип към “Tesla” успя да разработи нов тип батерия за електромобил, базирана на никел. Новата батерия е способна да издържи до 100 години, като същевременно осигурява по-добро зареждане и съхраняване на енергията, чрез по-високата си енергийна плътност. Използването на никел е по-доброто решение спрямо прилаганите досега литиево-желязо-фосфатни клетки.

Научният екип “Tesla Advanced Battery Research” е създаден наскоро, през 2016 година в Канада, но вече има голям брой патенти за батерии на “Tesla”.

Иновативната батерия е разработена в сътрудничество с водещия експерт по батериите Джеф Дан, който в момента работи към канадския университет “Далхаузи” .

Чрез намаляване обема на батерията, но запазването на същото количество енергия, ще може да се осигури по-голям пробег от досегашния за електромобилите, а в допълнение ще се запази за доста дълго време технологичния и живот. Освен това чрез новият тип батерии ще се намали зависимостта на автомобилната индустрия от използването на така ценният кобалт, който е изключително рядък метал и много скъп.

А именно батериите на електромобилите са най-големите консуматори на кобалт, съответно е голямо предизвикателство снабдяването с ценния метал. През 2020 година Илон Мъск обяви на специалното Tesla събитие “Battery Day”, че компанията му ще премине към използването на никел, а сега това решение е вече реалност.

Изчислено е, че батериите в настоящите модели на Tesla ще издържат около 200 000 мили или 20+ години, преди капацитетът на зареждане да започне да пада с повече от 20 процента.

Така компанията иска да  създаде свръхдълготрайна батерия може в крайна сметка да намали производствените разходи и значително да намали отпечатъка на индустрията на електрическите превозни средства. А освен това да може да бъде подлагана на рециклиране, за да се използва в следващите модели и то по няколко пъти.

Чрез използването на NMC клетки, със заряд до 3,8 V, батериите ще дадат по-висока енергийна плътност, по-добра ефективност, както и ще запазят за по-дълго време капацитета си при температура от 25°С, сe посочва в изследването.

Напишете коментар