„Woocommerce“ vs“Magento“ – Коя е подходяща за мен? Leave a comment

През последните месеци редица платформи за електронна търговия набират скорост и предлагат все по-разширен брой опции. Въпреки, че „Woocommerce“ и “Magento“ са сред топ лидерите в това отношение, други подобни като “Shopify”, “PrestaShop” и “Wix” също заслужават внимание.

В тази статия ще разгледаме плюсовете и минусите на всяка една от платформите и ще ги сравним по ключовите компоненти, които ще ви помогнат в избира на най-подходящата.

„Woocommerce“

Ако някога сте правили онлайн продажби, вероятно сте чували и ползвали дори „Woocommerce“.

Предимства:

Бързина и лесен за работа

Нужен ви е само хостинг и няколко лесни настройки и вече имате готов „Woocommerce“ магазин. В допълнение, „Woocommerce“  се използва като част от “WordPress“, която има лесен за ползване интерфейс.

Лесни инструменти

Допълнителни плъгини, които може да са ви необходими, за да подобрите функционалността на уебсайта си. Това е рентабилно решение, което ви позволява да се съсредоточите върху това, което наистина има значение: изграждането на вашето онлайн присъствие.

Отворен код

Благодарение на всички възможности, които могат да бъдат намерени в WooCommerce, се формира масивна общност, предоставяща безкрайни ресурси за собствениците на магазини. Това ви дава богат набор от статии, видеоклипове, уроци и други полезни материали, които да ви помогнат при настройването на вашия магазин и разрешаването на всички технически затруднения, които могат да възникнат.

Недостатъци:

Основният недостатък на този инструмент е липсата на бърза поддръжка на клиенти. Това може да направи процеса особено предизвикателен за тези, които са нови в онлайн продажбите и се нуждаят от експертно ръководство.

Важно е да имате предвид, че правилното настройване на „Woocommerce“  отнема известно време, но в крайна сметка определено си заслужава. Ще имате инструмент, който е лесен за управление и поддържане в крак в дългосрочен план.

Липсата на технически познатия, може да направи използващите го небрежни към редовната поддържка и актуализиране на плъгините за сигурност и да постави в риск цялостната система.

Magento“

При “Magento“ нещата са малко по-сложни. Това е така, защото има две версии: версия с отворен код и платена версия, наречена “Adobe Commerce”. “Magento” имаше премиум версия в миналото, известна като “Magento Enterprise Edition”, но “Adobe” придоби “Magento“ през 2018 г. и я преименува.

Предимства:

Ще се съсредоточим основно върху версията с отворен код в нашия анализ, тъй като изчисляването на цената на Adobe Commerce може да бъде доста трудно. Всъщност официалният уебсайт не показва ценообразуването, а по-скоро формуляр, който можете да попълните, за да поискате оферта. Минималните прогнозни разходи са около $22 000 на година за фирми с оборот до $1 милион.

Съвсем очевидно е, че тази цена е свързана с легитимна услуга, която има всички ключови характеристики и функции, от които се нуждаят магазините. Въпреки това, за повечето малки и средни предприятия, тази цена може да бъде твърде висока, особено когато започвате с онлайн продажби.

Поради това най-вече ще сравняваме платформи за електронна търговия, създадени с помощта както на WooCommerce, така и на Magento с отворен код.

Представяне

Когато говорим за бързина, говорим за това колко бързо сайта ви зарежда страниците и е удобен за потребителите.

Платформата  “Magento” е професионално направена и с достатъчно полезни инструменти, за да гарантира гладката и безпроблемна работа на сайта ви и да се справи с увеличение след време трафик, без притеснение, че магазина ви ще се срине.

Персонализиране

Въпреки че “Magento” може да няма толкова много ресурси, колкото “WooCommerce”, това не означава, че има по-малко предимства, напротив – има голям набор от ресурси, които да ви помогнат да персонализирате магазина си по ваш вкус. Ако отделите малко време за да проучите системата, със сигурност ще откриете много полезни съвети за успешна търговия и качествено настройване на магазина.

   Недостатъци

По-високата цена

Важно е да се отбележи, че често, дори и да не изберете премиум решението на “Adobe Commerce”, пак може да се наложи да използвате платени приложения, за да добавите допълнителни функции към магазина си. Не се притеснявайте обаче, има много налични опции, които да ви помогнат да постигнете целите си.

Същото важи и за “WooCommerce”, но обикновено цената на разширенията на “Magento” е по-висока от другите опции. Важно е да вземете предвид всички разходи, защото може да окажат значително влияние върху бюджета ви.

 Няма поддръжка

Това може би е най-големият недостатък на “Magento” спрямо конкурентите му от “WooCommerce”. Липсата на множество онлайн ресурси и документация, каквито обичайните плъгини на “WordPress” имат. Това може да затрудни собствениците на магазини “Magento“ да постигнат желаните резултати. И крайна сметка да се отрази негативно на доходите и съответно репутацията на магазина.

Недостатъчен брой разработчици

Причината е, че лично администраторите на магазини, базирани на “Magento” наемат сами разработчици, които да създадат специално за тях индивидуални инструменти за магазина им. Освен това е трудно да се намерят опитни специалисти с тази плаформа, отколкото такива “WooCommerce”.

Заключение:

Когато става въпрос за настройка на вашия онлайн магазин, плъгините и разширенията са вашите най-добри приятели. Те ви дават свободата да персонализирате вашия магазин по какъвто начин пожелаете. Можете дори да създадете пазар, където множество продавачи могат да продават своите продукти на една платформа. Така че, развихрете въображението си и създайте уникален онлайн магазин, който да се отличава от тълпата.

И “WooCommerce” и “Magento” имат какво да предложат. На пръв поглед може да изглежда, че “Magento” има повече опции, но е важно да имате предвид, че “WooCommerce” всъщност е плъгин за “WordPress”. Това означава, че може да се възползва от почти всички плъгини, налични в платформата “WordPress”.

“WooCommerce” е идеалната платформа за вашия уебсайт, тъй като предлага широка гама от плъгини, които могат да добавят различни функции към него, което го прави по-интерактивен и удобен за потребителя.

Не забравяйте, че не всички приставки са надеждни, така че винаги е добра идея да направите някои проучвания, преди да добавите каквито и да е външни приложения към уебсайта си. Имайте предвид това, за да избегнете евентуални проблеми в бъдеще.

По отношение на сигурността и двете платформи имат безплатните опции, но “Magento” предлага “Adobe Commerce”, която макар и скъпа, е първокласна услуга, която със сигурност ще повиши нивото ви на сигурност.

Вашият коментар